Strava

Čím zpestřit zdravý jídelníček? Vyzkoušejte kešu ořechy

Mnoho z nás si je často dopřává díky jejich přirozeně lahodné chuti buď samotné, nebo také jako součást mnoha pokrmů, pokud jde ovšem o skladbu zdravého jídelníčku ať už při posilování či naopak snaze zhubnout, bývá na ně neprávem zapomínáno. Přitom právě kešu oříšky mohou tím zdravým, ale zároveň chutným zpestřením, po kterém lidé při dodržování jakékoliv diety touží.

Zázrak z exotických krajin

Původ kešu ořechů, původně zvaných brazilské ořechy, sahá právě až do oblastí nejrozlehlejšího jihoamerického státu. Odsud se v 16. století dostaly do Indie, ze které se nakonec rozšířili napříč celou jihovýchodní Asií, do Afriky a postupně do celého světa. Právě Brazílie, Indie, Nigérie, Vietnam a další exotické státy jsou v současnosti hlavními producenty semen stromu zvaného Ledvinovník západní známých pod názvem kešu ořechy.

Více než zdravé?

Jedním z témat nejvíce zmiňovaných ve spojitosti s kešu oříšky je právě zdraví a vliv této plodiny a lidský organismus. Díky tomu, že obsahují opravdu širokou škálu důležitých látek, jsou jim připisovány kladné dopady na lidské zdraví v mnoha ohledech.

Snižují LDL cholesterol

Jednou z nejvíce vyzdvihovaných vlastností kešu oříšků, je jejich schopnost příznivě regulovat škodlivý cholesterol v těle. S jejich pravidelnou konzumací se proto prokazatelně pojí snížení vzniku kardiovaskulárních onemocnění, vysokého tlaku či chorob spojených s obezitou.

Brání vzniku žlučových kamenů

Díky své schopnosti boje s cholesterolem působí kešu oříšky jako efektivní prevence vzniku žlučových kamenů.

Obrana proti rakovině

Je prokázáno, že konzumace kešu oříšků u žen výrazně snížila riziko vzniku rakoviny slinivky. Je tomu tak díky celé řadě antioxidantů, které jsou v nich obsaženy.

Chutné zpestření, které neuškodí

Ať už jste se rozhodli pro zdravý jídelníček z jakéhokoliv důvodu, rozhodně je třeba udržet ho pestrý, nejen z důvodů zdravotních, ale také psychických. Není ale lehké hledat potraviny, které nenaruší vaši dietu a zároveň budou chutnou a příjemnou změnou. V takovém případě rozhodně neopomíjejte právě kešu oříšky.

Zdravé tuky

Ať už pro vás může znít slovo tuky jakkoliv negativně, nenechte se zmást. Tuky ve svém jídelníčku potřebuje každý – běžný člověk i vrcholový sportovec. Znatelný rozdíl je ovšem ve zdroji takových tuků. Není těžké posoudit, že tuky obsažené ve smaženém hamburgeru a rybím mase budou mít na naše tělo odlišný dopad.

Zhruba 50% hmotnosti kešu oříšku tvoří právě tuky, ovšem zejména nenasycené mastné kyseliny. Navíc jde především o mononenasycené tuky zdravé pro kardiovaskulární soustavu. Kešu oříšky jsou tak skvělým zdrojem tuků, na kterém si zároveň pochutnáte, a můžou být příjemnou změnou, která rozjasní váš často byť zdravý, ale stereotypní jídelníček.

Přidat komentář

Klikni a přidejte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *