Cvičení a pohyb

Cvičení s vlastní vahou

Zdravý životní styl je spojený i s pravidelným cvičením. To nutně neznamená jenom nutnost návštěvy posilovny. Cvičit lze třeba i doma. V tomto případě je nejlepší volbou cvičení s vlastní vahou. Jak ji můžete využít?

Klasické nejznámější cviky

Znáte je jistě od doby své školní docházky. Patřily mezi jasný základ každé rozcvičky, ale i mezi základ posilovacích hodin. O jaké cviky se jedná? Jsou to kliky, kterými posílíte horní končetiny. Dále to jsou sedy-lehy nebo sklapovačky, které jsou určené na posílení břicha. Opomíjet nelze ani dřepy nebo takzvané výpady, zaměřené na končetiny dolní. To vše přináší pohyb, u kterého částečně zvedáte zbytek těla.

Klasiku lze i inovovat

Z klasických cviků můžete přejít na jiné, které jsou jim velmi podobné, a vaše cvičení zajímavě ozvláštní. Jak s ohledem na intenzitu, tak s ohledem na rozmanitost. Jaké jsou další druhy cvičení s vlastní váhou? Zkusit je možné třeba kliky, nebo také dřepy na jedné noze. Zajímavým cvikem je i takzvaný deadlift. Jedná se o takzvaný mrtvý tah, která lze realizovat i bez doplňkového závaží. Vše můžete doplnit i základními gymnastickými cviky, nebo prvky, které využívá jóga. Pokud vám jde hlavně o posílení, tak se zaměřte na odnož označovanou jako power jóga. Některé polohy nejsou pro začátečníka nic snadného.

Hrazda, kruhy, Nebo TRX

Výše zmíněné cviky jsou považovány za naprostý základ. Pokud vás cvičení takzvaně chytne, je třeba ho posunout dále. Zde už je třeba investor do několika drobností. Jedná se třeba o hrazdu, může se jednat o zavěšené kruhy, stejně jako může jít o novinku v podobě popruhů označovaných jako TRX. To vše můžete doma zavěsit a rázem využít k posilování. Opět budete zvedat jenom svou vlastní váhu a nic jiného. Hlavně systém TRX dnes nabídne mnoho možností, díky kterým lze protáhnout, rozhýbat a samozřejmě také posílit tělo od hlavy až k patě.

Přidat komentář

Klikni a přidejte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *